دوست

کوتاه مفید خواندنی

دوست

کوتاه مفید خواندنی

خُرخُر و وقفه تنفسی حین خواب (Snoring)

خُرخُر معمولاً هنگامی شنیده می شود که بافت نرم حلق به هنگام تنفس حین خواب، دچار ارتعاش گردد. معمولاً در چنین افرادی انسداد نسبی راه هوایی ثانویه به چاقی، آسیب یا ساختار نا مناسب حلق وجود دارد. هنگامی که انسان می خـوابد عضلات حلق شل می شود و انسداد راه هوایی بیشتر می گردد.
خُرخُر نه تنها باعث مزاحمت برای فرد دیگری که در همان اتاق خوابیده می شود بلکه نا آگاهانه سبب بیدار شدن مکرر خود فرد می گردد که ممکن است به صدها بار در طـول یک شب برسد. نتیجه آن خواب آلـودگی روزانه و اشکـال در تمرکز فکر است. زمانی که خُرخُر با آپنه خـواب (توقف تنفس حین خواب) توأم باشد، خطر آن جـدی تر از زمـانی است که به تنهایی وجـود داشته باشد . اگر شما عـلاوه بر خُرخُر از خستگی روزانـه، خواب آلودگی روزانه، فشار خـون بالا، بیماری قلبی- عروقی رنج می برید، حتماً بایـد در آزمـایشگاه خـواب تحت بررسی قرار گیرید و در صورت وجـود آپنه خـواب تحـت درمان مـناسب قرار گیرید، زیرا عدم تشخیص و درمان به موقـع و منـاسـب این بیماری می تواند سلامت و حتی زندگی شما را به مخـاطره اندازد.
خوشبختانه امروزه برای درمان خُرخُر روشهای جراحی و غیر جراحی متعددی وجـود دارد که با توجـه به صـلاحدید پزشکتان می توا نید از این روشهای درمانی بـهره ببرید. 

  

 

برگرفته از : http://neurologists.persianblog.ir

نظرات 2 + ارسال نظر
زیبا سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 00:40 http://zibarastegari.blogsky.com

سلام از مطلب مفیدتون ممنونممممممممم.....

خواهش میکنم توجه مینمویی؟؟

تارمی سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:14 http://deledaryai.blogsky.com

سلام دوست خوبم.

ممنونم.مطلب بسیار خوب ومفیدی بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد